Monday, March 07, 2011
66th Note - The Unexpected One



Assalamualaikum everyone :)

We had our "Hari Merentas Desa" or cross country on Friday. I know that I'm supposed to write about it on last Saturday or at least Sunday but I'm sorry. Mood untuk menulis tak datang-datang jugak so yeah. Hahaha.

I was injured sebenarnya on Friday. Masa nak datang sekolah tu, aku terslipped. Nak tahu tak apa yang jadi? Aku terlepas satu anak tangga and then jatuh tergolek dog dekat anak tangga yang last sekali. Yes, memang tak dinafikan memang macam nangka wangi. Hahaha. But then, memang terbaik lah kan jatuh tangga pagi sebelum merentas desa. Can you imagine that? I swear I was actually panic that morning sebab takut tak boleh nak lari. Ibu asked whether I wanted to skip school or not and I told her that I'm okay. Well, it's my last year in high school kan? Tak nak lah sebab jatuh sikit je dah mengada-ngada tak nak datang sekolah kan? Kalau kaki patah ke, terkehel ke, apa ke, still acceptable lah lagi. Betul tak? Oh yes, for your information, saya masih belum pernah skip sekolah masa merentas desa tau. Weeheee, *self applause.* Bangga tahu?

Dan saya pun berjalan masuk ke sekolah pada pagi itu dengan terhincut-hincut...

Senam robik was one of the must activity every year. Macam biasa, setiap tahun, Captain dan Co-Captain untuk setiap rumah sukan yang kena handle senam robik ni. Oh yes, kawan-kawan saya ramai yang ada dekat atas pentas untuk handle senam robik. I am proud. Hahahaha. Arif and Bihah terlibat sama as they are the Captain and the Co-Captain for Cooke. Aku memang tahu yang diorang akan naik pentas tapi nak tau satu benda tak? Okeylah meh sini aku cerita. After the senam robik, we did poco-poco. The whole school did the poco-poco dance. Terbaik kan? After poco-poco, aku terdengar satu muzik yang memang tidak asing lagi kepada telingaku, which is lagu Nobody. Azura who was standing beside me, pat my shoulder and dia kata, "Fatin, favourite kau ni." dengan senyuman hot stuff nya. Haha. I'm confused at that moment. Betul-betul confuse. DAN TIBA TIBA, jeng jeng jeng.

Lagu Nobody (Wonder Girls) berkumandang and tanpa disangka-sangka
THEY STARTED TO DANCE! YA ALLAH!

Trust me, you have no idea how excited I am seeing Arif, Bihah, Wan and Afiq dance to my favourite song. Like hello, you know how much I love the Wonder Girls kan? Aku kat situ dah menjerit macam orang kena histeria, seriously. Dan yang lebih memeranjatkan lagi, Wan taught them the dance! Lagi lah aku terperanjat. Azura dah geleng kepala dah tengok aku macam kena sawan kat situ. Hahaha. Sampai hati diorang tak bagi tahu yang ada Nobody dance that day. Arif and Bihah told me that that dance was a surprise for everyone. Percayalah cakap saya people, the Captains and the Co-Captains of SBU sangat-sangat comel menari tarian tu. Lagi-lagi Arif and Bihah. Saya tabik! Arif told me that dancing Nobody atas stage macam memalukan diri sendiri. Lek ah der, you guys were so cute. SERIOUSLY, no lie. And the wink part Arif, Ya Allah. Like what Azura said, you gained 50 crushes after you do that ;)

So lepas tu, dah start kena lari. Ee Lin told me not to run because she's scared that kaki aku lagi teruk nanti but who cares? Aku nak lari jugak. Nak jugak! Nak jugak! Haha. Before the event, I asked Azura to massage my leg and Alhamdulillah, kaki kanan saya bertambah baik lepas tu. Saya lari dengan Azura and Sindu at first, but bila sampai dekat tengah jalan, ada something macam mencucuk-cucuk balik tempat yang jatuh pagi tu, and I decided to stop for a while. Masa tu, Allah je lah yang tahu sakit macam mana. I started to walk sikit-sikit and tak lari terus, and Alhamdulillah lagi sekali, I manage to finish the race, walaupun injured. Yes! :D

Oh and petang tu, the F3s and the F5 (muslims) ada program khemah ibadat. I spent my first night in the hostel. OMG, I JUST LOVE THE HOSTEL LIFE. My first night ever in the hostel was the best night ever. Well, it depends on your dorm mates actually. Lucky me, I was placed in the same dorm with my favourite girls. Don't ask me what happened because all of us agreed that what happened in the dorm, stays in the dorm. So yeah. Tapi memang, kalau betullah kehidupan asrama macam tu, I want to live over there too! Oh, maybe asrama SBU je kot yang macam tu. I'm not sure and I don't know. One thing for sure, I will never ever forget how I spent my first night in the dorm. Yikes! I love it :D

ps; Tiba-tiba saya rasa macam nak letak Cbox balik dekat blog ni supaya memudahkan orang yang nak cakap atau interact dengan saya. Should I? Okay Fatin dah, jangan perasan yang kononnya blog kau ramai orang baca. Perasan tak sudah-sudah. Pffft.

Labels: ,


2 CLICK(S)

Older Post | Newer Post
Fatin Hanani Adnan


I don't know about you, but I'm feeling 22.
Contact Me
Email
Twitter
Facebook
Instagram